Xbox One X не смог в KIlling Floor 2

Сегодня у меня тут довольно забавная новость (которую как всегда удалят). 

Tripwire Interactive не смогли в True 4K на Xbox One X, Killing Floor 2 будет работать в 1800p

"Xbox One X was a very smooth and easy platform to develop for. It took very little engineering effort to get our base Xbox One game running on the Xbox One X. It took maybe 4 hours of programming effort total.

Killing Floor 2 runs at native 1800p, fixed resolution (no checkerboarding) on Xbox One X.  We did experiment with true 4k rendering, but the frame rate drop was a bit too significant. 1800p provides the optimal balance between visual quality and performance in Killing Floor 2.

We don’t have a specific frame rate target for XBox One X, although the game does run at higher frame rates than the base Xbox One, even at 1800p resolution. We will be using Ultra textures on Xbox One X.  We are also increasing the resolution of our shadow maps and shadow draw distance."

Из цитаты становится ясно, что Xbox One X "очень прост для создания игр" и вообще портировать игру на X разработчики умудрились примерно за 4 часа, изначально она была запущена в нативных 4K, но фреймдроп был слишком велик. Вместо того, чтобы заняться оптимизацией, они снизили разрешение, добавили 4K-текстуры и увеличили дальность прорисовки теней. Уж спасибо, постарались.

И это довольно забавно, учитывая, что Forza Motorsport 7 будет работать в 4к и 60фпс, а Titanfall 2 вообще запустили в более чем 4к при том графика в обоих проектах в разы лучше.

 

Нравится21
Комментарии (35)
B
i
u
Спойлер