на главную
об игре
Stellaris 09.05.2016

Stellaris "NSC2 Season 1 - Episode 1 - v1.0"

Модификация добавляет новые классы кораблей к существующим, а так же много дополнительных возможностей, которые дает будут использованы как игроками, так и игровым ИИ.

Мод включает в себя:

  • Новые классы кораблей (Strike Cruiser, Battlecruiser, Carrier, Dreadnought, Titan (Upgraded From Vanilla), Flagship.)
  • Лимит титанов увеличен, потому что 3 штуки - недостаточно.
  • Базовая цитадель была переделана в боевой форт с улучшенными характеристиками.
  • Новые модули звёздной станции.
  • Новые компоненты для каждого класса кораблей.
  • Перехватчики и бомберы считаются отдельными классами, как и раньше.
  • Станции и форты теперь строятся как дополнительная защита в виде улучшения станции.
  • Более сотни нововведений.

Список изменений на английском:

Спойлер
  • Rewrote the entire mod from the ground up, removing a lot of the extra fluff that took the original NSC away from its original intent: ship classes. We do still have some extras in NSC2, but they're at least somewhat related to ship classes and space combat.
  • New Starbase Module: Drydock - An upgraded version of the shipyard, the Drydock can construct multiple ships simultaneously and provides some nice bonuses. Limited to one per empire.
  • New Starbase Building: Sensor Station - Increases the sensor range of the base.
  • New Starbase Building: Naval Headquarters - Can only be built on Citadel starbases. Adds significant country level bonuses to the base it's built on, but limited to one per empire.
  • New Starbase Levels: The old vanilla Citadel has been renamed to the Battle Fortress and has slightly improved stats. The new and improved Citadel starbase has been significantly enhanced to be the ultimate command and defense base.
  • Frigates, Light Carriers, Heavy Carriers, and Supercarriers are now upgrades of other classes rather than their own separate classes.
  • All ship section options have been redesigned. Now, every section is unique and has a different cost to benefit ratio - sections with more firepower are more expensive and sacrifice defense.
  • The base cost of all classes now comes from which sections you choose to equip rather than being a static number.
  • Titans have replaced Superdreadnoughts in the mod, and their build limit has been increased to 1 per 100 fleet capacity with no maximum.
  • Citadel starbase can equip a single special Titanic beam called the Atomic Phase Disintegrator that can fire in any direction.
  • Fighters and bombers have been seaprated out like they were in 1.9, to be properly used by Carriers.
  • Starbases now have two more defense options: the Defense Station and Defense Fortress, each taking up 4 and 8 defense slots respectively.
  • Flagships now have their own unique Titanic size weapon with improved stats.
  • All class-restricted components have been modified to fit onto NSC2 classes.
  • Ship Designer slot graphics overhaul - new colors make it easier to design ships efficiently.
  • Fleet capacity soft cap of 1000 removed. (Set back the way it was in 1.9)
  • Minor changes to some of the Special Components to fix broken/removed modifiers.
  • Kitchen Sink renovated. No, we still don't know why it requires power.
  • Lots of other tweaks and changes that I can't remember at the moment because it's 37 minutes to release time as I write this and I am way behind.

Для корректной работы мода рекомендуется UI Overhaul 1080 Plus
Модификация от 4 марта 2018 года для версии 2.0.1

Как устанавливать моды в Stellaris:

Спойлер

Создаете путь:
C:\Users\%USERNAME%\Documents\Paradox Interactive\Stellaris\workshop\content\281990
C:\Users\%USERNAME%\Documents\Paradox Interactive\Stellaris\mod
Запускаете скачанный архив. Папку из архива заносите в созданную "281990", а файл с расширением "mod", естественно, в папку mod.
Если у вас лицензионная игра - модификации устанавливаются по-другому, прямиком через Steam Workshop и, соответственно, находятся в папке Steam.

Комментарии: 6
Ваш комментарий

спасибо что выложил, а то запарился весь день чекать его по всех сайтах

3

А старый руссификатор на него пойдет? Или мод уже на русском? И весит он чего-то маловато в отличии от New Ship Classes & More v7.1.6 .

1

yarson92 Насколько понял, они сделали мини-версию. Не столько нагружающую. Вряди ли здесь есть всё то, что в прошлой версии. Возможно, будут делать модуль с аддонами

0

yarson92 Spillik Потому что капитан и вангуард мод полностью с нуля переделывают из-за патча 2,0,*.

0

Форпосты стали хуже или лучше? Игра от обороны не сильно пострадала?

0
0