на главную
об игре
No Rest for the Wicked 18.04.2024

Создатели No Rest for the Wicked задерживают добавление DLSS/FSR, поскольку игра теряет в чёткости

No Rest for the Wicked, новая ролевая игра-рогалик от разработчика Ori Moon Studios, вышла в раннем доступе и вызвала неоднозначные отзывы. Большинство из них были поражены очевидным потенциалом игры, но некоторые также жаловались, что игра слишком требовательна к производительности ПК, особенно если учесть, что это изометрический вариант Diablo (хотя и очень красивый).

Это определенно похоже на ситуацию, когда такие апскейлеры, как DLSS и FSR, пригодятся, но, по словам руководителя Moon Studios Геннадия Короля, они воздерживаются от ранних экспериментов DLSS, поскольку результаты просто не на должном уровне. В настоящее время их добавление приводит к потере чёткости, что является проблемой для No Rest for the Wicked, которая действительно отличается сверхчетким, характерным художественным стилем. Тем не менее, похоже, что Moon Studios занимается «специальной подготовкой сетей DLSS», чтобы заставить их работать. Они также будут работать над поддержкой FSR 2.2 в качестве альтернативы DLSS.

«Мы внедрили нашу первую версию DLSS для No Rest for the Wicked, но пока не собираемся ее выпускать. Качество изображения, которое мы получаем, не совсем соответствует нашему родному рендерингу, на HDR-блики и окружающее освещение влияет больше, чем хотелось бы. Мы также теряем довольно много чёткости. Наше TAA и повышение резкости выглядят довольно великолепно с нашим собственным масштабированием, поэтому, пока DLSS не будет выглядеть на одном уровне или лучше, мы предпочитаем еще немного его доработать перед отправкой.

DLSS превосходно справляется с прозрачностью (дождь, эффекты частиц), поскольку не размазывает их, как это делает TAA. Но мы работаем над исправлением того, что наши прозрачности будут отображаться без TAA, чтобы они выглядели одинаково четкими независимо от конкретного использования механизмов масштабирования. Нам, скорее всего, придется провести специальную подготовку сетей DLSS под эту конкретную игру и ее визуальный стиль. Мы также интегрируем FSR 2.2 в качестве альтернативного варианта масштабирования».

В дальнейшем комментарии в X Корол говорит, что они рассмотрят FSR 3.1, указывая, что они, вероятно, попытаются реализовать последние версии как DLSS, так и FSR.

No Rest for the Wicked в настоящее время доступна на ПК в раннем доступе Steam. Окно для полного выпуска игры, которое будет включать версии для Xbox Series X/S и PS5, пока не предоставлено.

Комментарии: 12
Ваш комментарий

Я диву даюсь. А люди, которые оставляют тут коментарии, вообще играли в эту игру? Игре нет и месяца с момента выхода в ранний доступ.

Визуальная составляющая этой игры шедевральна. Разработчики пыхтят над тем, чтобы при внедрении длсс все не превратилось в мыло. Видно, что разработчикам не насрать на игру. В отличии от массы очевидных примеров.

12
Видно, что разработчикам не насрать на игру

Поэтому выжали кривое уг

-5

Ну тогда обоснуйте, в чем кривость?

0

Нормально для игры в раннем доступе.

0

На данный момент на моем стареньком ведре (I7-6850К, 32ГБ, RTX 2080, SSD) игра в 2К на максимальных настройках идет хорошо и плавно, есть только 3-4 небольших микрофриза при переходе из одной локации в другую. Раньше вертушки видюхи очень сильно шумели, но после установки новых драйверов НВидиа, все стало гораздо тише.

Сейчас скачался новый патч примерно на 1.5 ГБ, посмотрю что изменилось-)))

Разрабы молодцы, что каждую неделю фиксы/патчи выпускают, правда очень хочется новую главу-)))

По теме - добавление DLSS было бы очень хорошим бонусом-)

🛠️ Patch Notes - Early Access Patch 1

Celebrating our 2 week launch anniversary of No Rest for the Wicked we are releasing our first Early Access Patch!

This patch brings significant CPU and GPU performance improvements (especially when it comes to traversal and “heavy” areas), keyboard control remapping, a new mouse/keyboard control scheme, increased inventory stacks, chest inventory access at vendors / crafting, bows using stamina, earlier housing access, Quality of Life and 45+ bug fixes.

With all of the performance improvements since launch, we are updating our recommended PC specs! See the image below for details.

As always thank you for sharing your feedback, please keep it up!

⚔️ Performance:

Optimized Prologue Outro, Ship Attack, Phalen Armada, and Sacrament Intro Cinematics

Mountain Pass Gate area optimizations

Significant optimizations to content loading and unloading in order to reduce dropped frames and improve baseline performance while traversing through environments

Improved performance for Ice and Frost enchantment and combat effects

Optimized enemies making them faster to instantiate across the board

Improved GPU visibility culling and general handling of off-screen content

Optimized micro physics objects across the entire game

Various cumulative improvements to baseline CPU performance

Fixed various cases where internal errors were firing rapidly and constantly, leading to potential performance degradations

Added preloading for frequently used objects to further reduce performance drops during gameplay

Additional timeslicing systems for streaming performance improvements

Optimization of the Pooling System to further reduce performance spikes

Optimized vast amount of meshes and textures

Optimized numerous Visual Effects

Optimized pre-placed and dynamic enemy ragdolls

Optimized Character Rendering across the board

Rendering performance optimizations for better GPU performance across the board

Cleaned up and archived duplicated content for decreased memory usage

Cleaned up legacy content in all areas across the game to reduce memory usage

⚔️ Quality of Life:

Vendors and Crafting Tables/Refineries can now access resources directly from storage

Housing is now available sooner right after completing the “Sacrament” quest instead of after completing the “Of Rats and Raiders” quest

Updated sorting for inventory to these categories:

Gear - weapons, armor, rings, offhands, tools, runes, housing items and item blueprints

Food - ingredients, food, and recipes

Combat Consumables - Bombs, Vials, Oils, and Embers

Resources - Resources, Gems, Components

Realm - Ream and Key items

Last equipped food/quick item will be saved when leaving and rejoining realm

Deprioritized ingredients being the next auto selected food when the last currently selected food is eaten.

Cinematic Skip prompt will appear upon pressing the button instead of holding it

Improved legibility of some controller icons on the Steam Deck

⚔️ Settings:

Added custom key rebinding options for Keyboard (controller rebinding coming soon!)

Menu key rebinding currently not available

Localization in progress

Added an additional Mouse and WASD Keyboard control layout (on by default)

⚔️ Content Additions:

New house “The Knot” for purchase near Sacrament Cemetery for 8 silver

Tier 3 Armor Sets: “False Ones”

False Guardian

False Harbinger

False Oathkeeper

False Remnant

New Character animations to Main Menu and Customization Screens

⚔️ Loot:

Increased number of slots of all chests and cupboards

Engraved Hearthside Chest raised from 35 to 40

Medium Chest raised from 20 to 30

Small Chest raised from 10 to 20

Large (and Large Noble) Cupboard raised from 30 to 40

Medium (and Medium Noble) raised Cupboard from 20 to 30

Small (and Small Noble) raised Cupboard from 10 to 20

Nerfed Focus grant on all Focus Vials

Large Focus Vial decreased from 300 to 150

Medium Focus Vials decreased from 200 to 100

Small Focus Vial decreased from 100 to 50

Cupboards can now also store ingredients

Increased Armor and Weapon Shard stack size to 25

Increased buy/sell value of all Tools and Rings at Vendors

Removed Refined Resources from Vendors

All Weapon Oil Recipes are now Tier 1

Dracaena Dumpling now requires 2 Potatoes and 1 Dracaena Herb instead of 1 Potato and 2 Dracaena Herbs

Improved shinies visual effects

⚔️ Balance:

Attacking with Bows now costs Stamina instead of Focus

Rebalanced enemy levels in Nameless Pass

If neither “Of Rats and Raiders” or “Servant of God” quests were completed, entry of Nameless Pass is Level 8 and the rest of Nameless Pass is Level 15

If only “Of Rats and Raiders” quest was completed, all of Nameless Pass is Level 15

If both “Of Rats and Raiders” and “Servant of God” quests were completed, entry of Nameless Pass is Level 15 and the rest of Nameless Pass is Level 20

Nerfed attribute scaling on all Staves

Nerfed Focus Gain for Focus On Damage Dealt enchantment

Nerfed Health Gain for Health On Damage Dealt enchantment

Increased Focus cost on Elemental Throw runes to 75

⚔️ Enemies and Bosses:

Nerfed damage for Grab attack on Riven Twins and Nith Brute

Updated timings for Breaker archetype and slightly changed behavior so now after some of attacks they will try to land additional attack

Updated Risen Armored Great Axe patrol animation

Polished backstab animation on Nith Screamers and Shackled Brutes

Polished jump attack animation for Plague Boomer

Polished heavy combo attack on Risen Axe Bruiser

⚔️ NPCs:

Polished multiple NPC portraits

⚔️ Housing:

“The Roost” house price reduced from 20 silver to 14 silver

⚔️ Areas:

Improved collision, faders and set dressing in Mariner’s Keep, Orban Glades, Black Trench Nameless Pass, Sacrament, Cerim Crucible and Potion Seller Cave

Improved lighting and volumetrics for the ship in Prologue

Improved lighting in the interior of Whittacker’s building

Updated models and textures for pipes in the Black Trench

Removed sidle from multiple locations where it was not needed

⚔️ Audio:

Updated ambience at Cerim Gate

Updated audio for Sacrament Cemetery

Updated audio zone for Sacrament Slums to include the river

Improved audio for lanterns in Sacrament

Improved female bandit voices

Polished Nameless Pass Prisoner audio

⚔️ Bounties and Challenges:

Plague ichor for Duo Bruiser Bounty now drops when the second Bruiser is killed instead of given for the Bounty reward

⚔️ Tutorialization:

Large sidebar tutorial screen increased in size, now adjusts width based on content with added scrollbar

⚔️ Localization:

Added and updated localized text in many places across multiple languages

Added support for multiple missing localized elements

Fixed text overlapping for tutorials in multiple languages

Fixed Russian font sizing

⚔️ Bug Fixes:

Fixed exploit where after removing a furnace/tanning rack, all resources used to refine are returned

Fixed enemies t-posing when leaving camera view and coming back

Fixed Danos stealing resources and putting them towards other upgrades

Fixed being unable to activate a new bounty while there is an existing completed unclaimed bounty

Fixed wrong prompts used for abandoning and replacing bounties and challenges

Fixed attribute requirements on Ripper, Tongue Splitter, Coral Piercer, Falstead’s Fury and Brutish Cudgel weapons

Fixed hitbox on Plagued Boomer’s worm lunge attack being too big

Fixed players not getting a Rested bonus when sleeping in beds (literally No Rest for the Wicked)

Fixed Old Leather Tome quest item failing to be added to inventory if Misc section is full. Item is now a realm key item.

Fixed Character Avatar still showing the last worn helmet

Fixed spots inside the ship in Prologue where you can dodge through collision and get stuck

Fixed broken ladders in Orban Glades

Fixed Focus Regeneration enchantment to regen correctly

Fixed Plagued Boomer hitboxes

Fixed Plagued Rat’s ability to see and react to the player

Fixed Huntsman falling when using roll back

Fixed Caged Exile being unable to path toward player correctly

Fixed Health on Damage Dealt enchant on Wind of Death Katana

Fixed arrows visually hitting player despite successfully dodging them

Fixed Fire Bomb explosion radius not matching visual effects

Fixed Kill Challenges that require a specific weapon type counting non-weapon kills (such as explosions, falls, parries, blocks, etc)

Fixed Character Rim Light using incorrect color and intensity indoors

Fixed dropped items bag black artifacts

Fixed Rattigan appearing in Nameless Pass when he shouldn’t

Fixed Finley getting targeted by enemies

Fixed part of Heavy Bruiser Bandit armor set pants being invisible

Fixed chest trying to hide in the ground in Nameless Pass

Fixed chest trying to hide in another chest in Orban Glades

Fixed marker sub labels on the map showing on markers that don't have a sub label

Fixed being able to see out of world at Filmore’s Level 3 area

Fixed missing character lighting in Gordon interior

Fixed interior candles not applying light

Fixed burning sails clipping in Risen Attack cinematic in the Prologue

Fixed sky cutting out in Ship Crash cinematic in Prologue

Fixed Fallen Ones overlapping their own VO

Fixed Return rune audio loop not ending

Fixed dancing flowers outside Caroline’s Inn

Fixed rain audio appearing in Cerim Crucible and War Room

Fixed Wretched and Crestfallen Archer Tunic clipping into character

Fixed broken rigging on Noble Leather Cloak

Fixed Riven Twins intro cinematic using cut-to-black instead of fading

Fixed Rusty Skewer Straight Sword using the Blood Rusted Straight Sword icon

Fixed missing icon for Collect Mushroom Soup challenge

Fixed typo in "equippable" for Inventory tutorial

Reduced locations where Caroline spawns to just one for before Inquisition Arrival and one for after

Removed duplicate lantern and torch in Sacrament

Fixed small texture artifact on cloth in the Phalen Church cinematic

-1

Такой четкости не хватает?

-3

Во велосипед изобретают

-3

Это доказывает насколько у них кривой движок. От того и оптимизация отсутствовала. Может через годит и родят что-то.

-5

Вот тебе "оптимизация" в виде длсоси. Пора уже привыкнуть, что игры никто доделывать не будет, как вышло, так и останется

-5

У них движок юнити. Вы думаете прикрутить что-то к чему-то это хером две доски перешебить?

Работа идет и не стоит раньше времени в чем-то корить разработчиков или движок.

3