на главную
об игре
Sid Meier's Civilization 6 21.10.2016

Sid Meier's Civilization 6 "Real Strategy (v1.4.2) Улучшение ИИ!"

Данный мод значительно улучшает поведение ИИ.

Из моих наблюдений:

ИИ не сливает всю армию от атак по вашему городу. Если вы пойдете в наступление у противников будут юниты вблизи своих городов
Большой результат. Если вы не доминируете по всей карте с огромным числом городов, то вы будете проигрывать ИИ в науке, культуре.
ИИ реагирует на окружающее место. Например если карта полна мелкими островами и мало суши, то ии будет расселяться на разные континенты. Посмотрите на скриншот.

Спойлер

p.s Кому интересно что-за карта зайдите через эту гиперссылку 

(рекомендую играть с этим модом)

 Не играйте на слишком маленьких картах! ИИ действует КОЛОССАЛЬНО лучше на огромных картах. (на маленьких они бездействуют) 

Однажды меня уже закрывали...

Существуют так называемые "анти-стратегии" они выбирают какому пути к победе стоит идти. 
Например - Если выключена религиозная победа, то ИИ не будет стремиться к этой победе

 

Описание на английском языке от автора:

Gathering Storm
Please note that it will take few versions before the mod will be fully updated and balanced for GS. This is the fourth of the updates.
- All mod features enabled and updated for GS.
- Game's Diplomatic Victory supported with an enhanced strategy.
- Added support for new AI systems from GS (Discussions and Resolutions).
- All leaders from GS have their strategies reviewed. Some tweaks added, but not many.
- Updated all Flavors for Diplo victory and GS compatibility.
- Tactics, Operations and Behavior Trees related tweaks have been reviewed and adjusted for GS.
- Anti-Strategies to better handle disabled victory-conditions added.

Different approach to make AI better, a mixture of Lua "thinking" and tuning of AiLists.

Overview of the key features
- AI uses more sophisticated approach to decide what victory to pursue. This is the core part of the mod programmed in Lua. It evaluates the current situation, and assess what other are doing. Basically these are concepts and ideas used in Civ5 re-programmed to be used in Civ6.
- Each Victory Strategy is revised and enhanced accordingly. Diplomatic Victory is also supported.
- Anti-Strategies to better handle disabled victory-conditions have been created.
- New approach to Naval strategies. A civ will determine based on revealed tiles (during exploration) in what situation it is: Pangea, Default, Coastal, Island and tune its behavior accordingly.
- Each Leader, Policy, Wonders, and few other things have flavors assigned to indicate what type of game we are playing.
- The leaders' behavior (AiLists) have been enhanced. Not changed - (practically) all original entries are there. Errors are fixed and many more are added to help leaders pursue their goals.
- Few supporting strategies have been implemented, mostly to help manage military and wars. Very simple ones, this area will be improved in the future. Basically Peace/War behavior, Catching up behavior when we start lagging in military (weak civs are always first to be killed), Science or Culture and an emergency Defense when a strong civ attacks us.
- Time strategies - revised and updated.
- Simple tweaks to Tactics and Operations systems. Some fiddling with behavior trees. Mostly to make AI better at sieges (they use Rams, etc.) and general war preparation.
- AI uses Bombers extensively, and Nukes cites too.
- Missing start biases added for civs depending on geo-location.
- A bit revised Settling params. AI chooses better spots (a bit, the system is too simple to achieve any grand results).
- Scripts for better GWAM handling (temporarily disabled).
- Last, but not least. No cheating policy is in effect. The "thinking" part uses only information that is also available to the human player, e.g. it doesn't know anything about another civ until it's met. This mod doesn't give AI anything for free (no units, no boosts, yields, etc.)

If you want to check yourself how the AI works with the mod, on the CivFanatics forum I posted a simple tool for that (FireTuner panel).
Important. In case of issues or errors please also post Lua.log - it contains crucial information needed for analysis and tuning.

Multi Player note
This mod can be used in MP. The support was added 2 months ago and I have not received any reports about de-sync issues. The most problematic function - random numbers - has been changed into a function from the game engine that works in MP. There are 3 options (RST_Params.sql) that you can choose to use / test:
- 0 - random numbers are not used at all.
- 1 - for Single Player only, uses math.random.
- 2 - for Multi Player & SP, uses Game.GetRandNum - this is thedefault option.

iOS note
Please use Version 1.0 available on CivFanatics.
This mod can be used on iOS (iPhone/iPad). However, the game on iOS is a bit behind. As for now there is an issue with a BH TreeNode that hasn't yet been implemented on iOS. So, in order to use the mod, once you transfer the files, you then need to remove RealStrategy_Trees.xml. This file contains few fixes to BH trees but they not essential and the mod works without it with no problems.

Differences from AI+
Since this is going to be an inevitable question:
- AI+ adds a lot of strategies on top of existing ones. RST enhances existing programming. You can turn it on / off even for games in-progress (doesn't affect the save files).
- Victory conditons. AI+ uses existing conditions, no improvement here. RST uses a more sophisticated approach here (see here[forums.civfanatics.com] for details).
- Leaders. AI+ uses Traits as a way to give various civs more unique behavior. RST tunes each civ and leader separately to its preferred victories.
- Tactics. AI+ introduces its own behavior tress and overhauls this part. RST just tweaks few things here. However, I see the need to use more advanced (or better) behavior trees. This is for the future development.
- Difficulties. AI+ employs a bit different strategies on higher diffs, with focus on Deity. Mostly more aggressive and more military focus strategies. RST - no changes here. Imo, the Civ philosophy has been always that difficulties come from giving AI more bonuses. And I am ok with that. AI should be "smart" no matter what difficulty we are playing.
Personally, I consider AI+ to be a really good mod. I used it a source of (good) ideas and "tested" mechanics. Whatever gems are hidden there (and there are), I will most likely try to implement them in RST.

Подробнее
Об изменении ИИ 

Конечно сложно рассказать о всех изменениях... Лучше самому начать игру и посмотреть 
Сразу скажу, что ИИ не идеален, нет, он делает его как минимум тем, чем должен быть. Хотя, возможно, я ошибаюсь, но бывают моменты где меня  поражает чего достигли ИИ соперники. 

Обязательный мод для всех!!! 

Установка: Переместить содержимое архива в /Sid meier`s civilization vi/DLC
Автор:Infixo
Совместимо со всеми DLC и Ванильной версии 

Комментарии: 12
Ваш комментарий

Этот мод как по мне лучше AI + Автор молодец!

4

Как будет действовать ИИ, если отключить все варианты побед? О_о

2

Warden of the North Ну, спроси у автора или протестируй

1

Before you start - Real Strategy (RST) works with vanilla, Rise and Fall, Gathering Storm and all DLCs, in any configuration. - The mod's flag "affects save files" is set to FALSE. You can enable / disable it whenever you want. However, it stores its own data in a save-file, so after a reload a civ can continue its behavior uninterrupted. (вообще автор видимо описание забыл изменить, но вскоре он поставил на false. И сейвы должны нормально запускаться) - It is NOT compatible with AI+. RST enhances existing AI params (AiLists) while AI+ removes many them and creates a bunch of its own. You will most likely get DB errors with both mods enabled. - It is also NOT recommended to mix it with other AI-altering mods - they technically might work together, but you will most likely get weird results. - If you want to play Multi Player or use it with iOS - see the notes below.

1

"Не играйте на слишком маленьких картах!" Ивлеева 2.1 :D

1

не могу сказать пока выше написанное! мод косячный требует исправлений не работают сохранения тут указано: Совместимо со всеми DLC и Ванильной версии !!! но как пробую загрузить сохранения выдаёт ошибку этого мода после его отключения всё работает касаемо старых сейфов, с этим модом при создании карты всё работает но стоит сохранить свою игру то загрузить уже никак этот сейв и при отключении мода этот сейв уже не работает вовсе выкидывает на рабочий стол с ошибкой отправить отчёт одним словом у меня он не пошёл возможно что конфликт с другими модами но тут указано что полностью со всеми совместим! ИИ и правда туповат думал полезный мод вышел но пока видимо сырой глянул файл инфо там строка есть < AffectsSavedGames > 0 < /AffectsSavedGames > но почему то не работает и вот ещё одна мне не понятная идёт ниже < SupportsMultiplayer > 1 < /SupportsMultiplayer > для чего она что она делает?

0

Vir79 Ну ты по сути даже мод не запустил, зачем тогда говорить, что он не работает? У меня сейвы нормально запускаются Не знаю, не могу помочь... Про совместимость я имею в виду официальный контент. Rise & Fall Gathering Storm.... Ты получается просто сейв не можешь запустить? А сейвы, которые начал сразу с этим модом рандом генерации они запускаются (не созданный тобою мир) ? Возможно вообще дело в редакторе Ещё как вариант ты используешь мод AI+ - It is NOT compatible with AI+. RST enhances existing AI params (AiLists) while AI+ removes many them and creates a bunch of its own. You will most likely get DB errors with both mods enabled.

1

Exletrum у меня от этого автора ни 1 мод не пошёл скачивал ещё и другие на пробу вот эти: Real Era Tracker (v1.2) , Better Loading Screen (v1.6) , Real Balanced Pantheons (v2.1) они тоже самое выдают либо совсем висяк и там смотрел коменты 1 чувак пишет про версию 1.4.1 у него тоже самое не работает!!! пробовал 1.4 вер тоже не идёт более старые не проб у меня не лицензия сборка от механиков на ней всё работало в основном но этот мод и другие от него не хотят возможно надо лицуху не могу сказать...у меня конкретно не работают сейфы и даже если создаю мир и после сохраняю то загрузить уже не могу.

0

сегодня ещё раз проверил создание игры разную конфигурацию карт не смог создать выдаёт ошибку до этого проверял когда создал я загрузил ранее созданный профиль по этому видимо карту создал но не смог сохранить а на данный момент мод совсем не работает у меня как и другие моды от этого автора отключал все другие моды тоже самое возможно просит лицензию у меня стоит сборка от механиков GS.

0

Я думаю, что стоит использовать "анти стратегии" и оставить победы только наука и война

0

а как на счёт городов? ИИ наконец научились штурмовать города?

0

kto takoy umniy В то время, в той версии игры и мода было норм. Сначала они окружали город и атаковали издалека. Воинами на раш не шли Всё ещё зависит от количества ИИшек в игре

0