Early Music

Medieval music
_____________________________________________________

Тема, в которой предлагаю обсуждать европейскую (хотя можно и других регионов) музыку средних веков. Церковную, светскую, хоралы, баллады, танцевальную, любую инструментальную... и другие.

Музыку древнего мира и музыку нового времени тут не обсуждают.

Можно делиться ссылками на альбомы, ссылками на песни Youtube, а так же предоставлять различную информацию по стилям средневековой музыки, биографии музыкантов и т.д.

Также в этой теме предлагается изгонять злой дух из молодых людей, любителей музыки, которые сошли с пути и предпочитают бесовскую музыку, будь то рэп или метал.

Можно быть уверенным, что Антонин Андреевич по возвращению на этот форум - первым делом зайдет именно в эту тему.

_____________________________________________________

1.

2.

_____________________________________________________

MP3

Комментарии:  170
Ваш комментарий

удалено

Cesare Negri (1535-1605) — Le Gratie d'Amore (1602) by Ensemble La Follia

1. Balletto detto lo Spagnoletto
2. Brando di Cales
3. Leggiadra Marina
4. Bizzarria d'Amore
5. Il Grazioso
6. Il Torneo Amoroso
7. So ben mi chi ha bon tempo
8. Il Bigara
9. Cortesia Amorosa
10. Bassa Gioiosa
11. Alta Somaglia
12. Ballo fatto da sei Cavalieri
13. Il Bianco Fiore
14. Il Pastor Leggiadro
15. Il Cesarino
16. Fedelta d'Amore

Пароль negri

советую еще обратить внимание на альбом Il Ballarino – Italian Dances. там Фарбицио Карозо есть.

я тебе ландини вылаживал когдат металл босс...не так чтоб ценитель ,но

и кстати авант поболее заслужили право на медиеал

&feature=related,
это помоему самое сильное,я у вас когдат кстати нашел давно уже,коля посоветовал.
ну и эти тоже

&feature=related...это еще на кассетах слушал в 1995годку.

Red Byrd & Cappella Amsterdam - Magister Leoninus: Sacred Music from 12th-century Paris (1997)

1. Non Vos Relinquam Orphanos
2. Dulce Lignum, Dulce Clavos
3. Spiritus Sanctus Procedens
4. Paraclitus Spiritus Sanctus
5. Priusquam Te Formarem
6. Inter Natos Mulierum
7. Viderunt Omnes Fines Terre
8. Dies Sanctificatus Illuxit Nobis
9. Pascha Nostrum Immolatus Est

Red Byrd & Yorvox - Magister Leoninus: Sacred Music from 12th-century Paris - 2 (2001)

1. Iudea Et Iheruslaem
2. Descendit De Celis
3. Et Valde Mane
4. Christus Resurgens
5. Sedit Angelus
6. Dum Conplerentur
7. Adventit Ignis
8. Repleti Sunt Omnes
9. Benedicamus Domino

Пасс msm


Мне нравится больше, чем Перотин. По атмосфере ничем не уступает, но звучит полегче, не такое мясное. На втором диске хитов побольше, одни Christus Resurgens или Adventit Ignis чего стоят. Тем не менее, музло по-прежнему на любителя - неподготовленному и незаинтересованному слушателю бессмысленно оценивать эти альбомы. Довольно тяжелая музыка.

Леонин на этот раз вкатил вроде. Сурово и монументально. Дам ещё один шанс, скачаю.

Магистр Леонинус и Мастер Перотин Великий помощнее будут.

Hesperion XXI (Jordi Savall) - Orient-Occident 1220-1770 (2006)

1. Makam Rast "Murass'a" usul Dьyek
2. Ductia (Cantigas 248-353)
3. A la una yo nacн (Sarajevo)
4. Alba (Castellу de la Plana)
5. Danse de l'вme
6. La Manfredina
7. Laпli Djвn (Afghanistan Perse)
8. Istampita In Pro
9. Danza del viento
10. Salterello I (14th century)
11. Chahamezrab (Perse)
12. Danza de las espadas
13. Makam Nikriz ьsul Berevsвn
14. Saltarello No. 1
15. Ya Nabat Elrichan - Magam Lami
16. Cantiga de Santa Marнa 105
17. Makam Rast Semв'i
18. Lamento di Tristano
19. Molв Mвmad Djвn (Afganistan Perse)
20. Saltarello (Cantigas 77-119)
21. Makam 'Uzдl Sakil "Turna"
Composers: Alfonso X el Sabio, Driss El Maloumi, Khaled Arman, Dimitris Psonis, Yair Dalal, Khaled Arman etc.

Пасс orient

Review from Allmusic

AliaVox's Orient-Occident 1200-1700 is unique in Jordi Savall's recorded output in that, despite the title, it has no correspondence whatsoever with any specific historical or musicological program. Rather, like the "East meets West" albums pairing violinist Yehudi Menhuin with sitar player Ravi Shankar, Orient-Occident 1200-1700 brings Savall and ace Hespиrion XXI percussionist Pedro Estevan into the orbit of Greek santur player Dimitris Psonis, Israeli oud player Yair Dalal, Moroccan oudist Driss El Maloumi, and three Afghan traditional musicians -- Osman Ahrman, Khaled Arman, and Siar Hashimi. The result is not like a typical crossover experiment so much as it is a trans-Mediterranean stew of closely related styles. Played by this group, on this combination of instruments, dances from the Italian trecento, Sephardic romances, Persian classical music, and thirteenth century Spanish dances all sound like they are cut from the same cloth. It is even more integrated than, say, Yo-Yo Ma's Appalachia Waltz. With Ma's group, one can tell from the slickness and high virtuosic sheen of the pieces that Appalachia Waltz isn't your standard brand of bluegrass music. Comparatively, it would be really rather difficult to identify anything on Orient-Occident 1200-1700 apart from a well-recorded and performed disc of traditional Arabic music, or for that matter, one of Savall's own past recordings of medieval dance music.

The point of Orient-Occident 1200-1700 is to illustrate how closely related culturally the music of the Mediterranean is, despite the division of its people and religions into Christian, Jewish, and Arabic camps. That there is war in the region and wholesale slaughter in the Middle East on a daily basis as this is written (October 2006) is doubtless weighing heavily on the minds of these musicians, and it is doubtful that any of them are laboring under the illusion that their efforts in making Orient-Occident 1200-1700 will change things as they are. To stop the deadly collision of Arab extremism, right-wing Zionism, Western oil interests, and laissez faire imperialism and to rid the region of its violence is a bit too tall an order to expect these eight musicians to fulfill, despite their excellence. Nevertheless, on a musical basis alone, Orient-Occident 1200-1700 is superb -- it really is. The cultural exchange that creates the unique blend of elements experienced here almost seems to fill in the blanks of the old source music. For example, here is heard a much richer Lamento di Tristano than we are used to, and if these ears were more naturally attuned to the sound of a Turkish Makam such as Uzal Sakil "Turna," perhaps the impression would be much the same. By bringing these elements -- instruments, surviving texts, and expert players -- together, we get a full menu of the flavor of traditional Mediterranean music, as it might have been known to a traveler in a time before there was conflict between these cultures on a large scale.

Anyone who loves world music should know this album, despite its presence on a classical label and the early music pedigree of much of the material. Orient-Occident 1200-1700 is more than just a historical survey or a period performance, it's a genuine work of musical humanism that is bigger than music, or musicianship itself, that attempts to reach out to warring societies with a reminder of common interests and history. As music, though, Orient-Occident 1200-1700 is endlessly fascinating, rhythmically revitalizing, and a dazzling show all the way around. While many AlixVox releases are excellent, Orient-Occident 1200-1700 is essential even on the date of its first release.

by Uncle Dave Lewis

Bobr luch
Чисто с ним у меня только один тот альбом + еще разные сборники, где он встречается. Я видел, на рутрекере еще есть какие-то альбомы с ним и с Леонином. И в сулсике.

iдиот
Эти: Ductia (Alfonso X el Sabio), Alba Castellу de la Plana (Spanish traditional), Danza de las espadas (Spanish traditional), Cantiga de Santa Maria 105 (Alfonso X el Sabio), Saltarello Cantigas 77-119 (Alfonso X el Sabio). В винампе в графе "Композитор" это указано тоже. Тут более подробная информация о всех треках альбома.

Ну и в добавок:

Hesperion XX (Jordi Savall) - El Cancionero de Palacio 1474-1516 (1991)

1. Francisco de la Torre: Danza Alta (instrumental)
2. Gabriel: Aquella mora garrida
3. Francisco de Panalosa: Por las sierras de Madrid
4. Anonyme: Rodrigo Martнnez
5. Gabriel: A sonbra de mis cabellos (instrumental)
6. Anonyme: Al alva venid
7. Anonyme: Tres morillas
8. Anonyme: Que me quereis, cavallero
9. Roman: O voy (instrumental)
10. Juan Ponce: Torre de la nina
11. Milan: Mios fueron, mi coracon
12. Garcimunoz: Pues bien, para esta
13. Badajoz: O desdichado de mi (instrumental)
14. Anchieta: Dos anades, madre
15. Gabriel: La bella malmaridada
16. Alonso: La tricotea
17. Juan Ponce: Ave color vini clari (instrumental)
18. Anonyme: A los banos de amor
19. Anonyme: Harto de tanta porfнa
20. Anonyme: Pase el agoa, ma Julieta
21. Anonyme: El cervel mi fa (instrumental)
22. Anonyme: Si d'amor pena sentis
23. Anonyme: Ay, que non ay
24. Juan del Enzina: Pues que jamas olvidaros

Пасс palacio

Musica en la corte de los Reyes Catolicos (Fernando e Isabel, reyes de Castilla (1474-1504) y de Aragon (1479-1516) ©

Под такой музон в Таверне Скайрима не посидишь, а вот в какие-нибудь Корсары поиграть можно. А лучше всего, конечно, его просто послушать.

Estampie (Graham Derrick) - Under The Greenwood Tree (1997)

1. Pдlastinalied (Walther von Vogelweide)
2. Je nuis homs pris (Richard I Coeur de Lion)
3. A L'entrrant d'este (Blondel de Nesle)
4. Kalenda Maya (Raimbaut de Vaquerias)
5. Novus miles sequitur (Anon., England)
6. Estampie (Anon., England)
7. Clap, clap, par un matin s'en aloit Robin (Anon., France)
8. Robin Hood (Anon.)
9. Ah! Robin (William Cornyshe)
10. The Wedding of Robin Hood (Anon.)
11. Under the Greenwood Tree (Anon.)
12. Sellengers Round (Anon.)
13. Greensleeves (Anon.)
14. Greensleeves (Anon.)
15. Browning my dear (on the theme, "The leaves be Green") (Henry Stoninges)
16. Robin Hood & the Curtal Friar (Anon.)
17. Robin Hood & the Tanner (Anon.)
18. Pavanne: La Venissienne - Quart Livre de Danceries (Claude Gervaise)
19. Gaillarde - Sixiиme Livre de Danceries (Claude Gervaise)
20. Robin Hood & Maid Marian (Anon.)
21. The Green Man - The Dancing Master (John Playford)
22. Greenwood (John Playford)
23. Nottingham Castle (John Playford)
24. Green Goose Fair (John Playford)
25. Sweet Angel of England (from tune "Bonnie Sweet Robin") (Anon.)
26. Ricercar on "Bonnie Sweet Robin" (Thomas Simpson)
27. When Kempe did dance alone (or "Robin Hood, Maid Marian & Little John are gone") (Thomas Weelkes)
28. Lusty May (Anon., Scotland)

Пасс medieval

Очень крутой сборник светской "early music" (композиции датируются XII-XVII веками, в зависимости от композитора). Был одним из первых альбомов, который я прослушал во время прошарки в подобной музыке в 2009-м. Очень хотел в свое время порекомендовать этот альбом Хсарту (он ушел в лес как раз в 2009-м).

ЗАГРУЗИТЬ ВСЕ КОММЕНТАРИИ
Новое на форуме